media

Ako získať viac klientov?

 

Tento článok bude zameraný na rôzne užitočné tipy pri činnosti maséra a ponúkneme Vám marketingové tipy, vďaka ktorým bude Vaše podnikanie úspešnejšie.

Práca maséra je užitočná a pekná, no častokrát aj namáhavá a neľahká. Príjemným zadosťučinením, ktoré vie pohladiť dušu a dodať povzbudenie v tejto práci, je spokojný úsmev, vďačnosť a viditeľné výsledky u zákazníka. Masér sa okrem poskytovania rôznych masáží, techník, metód a prípadného poradenstva, ocitá aj pred  jednou z najväčších výziev, ktorým čelí, a tou je nájsť si nových klientov a udržať si “starých”. V nasledujúcich riadkoch Vám ponúkame rady a tipy, ktoré Vám pomôžu čeliť tejto výzve úspešnejšie.

Nikto nie je taký dokonalý, aby sa nemohol ešte zlepšovať vo svojej práci. Pripravili sme preto užitočné rady pre už zabehnutých masérov, ale aj pre začiatočníkov:  

  • Vzdelávajte sa! - dopĺňajte si vedomosti a znalosti odbornou literatúrou, článkami, prednáškami, kurzami a školeniami a nechajte si poradiť od skúsenejších kolegov.
  • Špecializujte sa - zamerajte sa a rozvíjajte špecializovanú činnosť, napr. športovú masáž, klasickú masáž, relaxačnú masáž, liečebnú masáž, atď.
  • Majte trpezlivosť - majte svoje ciele, ale buďte spokojní so súčasnou situáciou, aby Vás nepohltila vidina veľkého zisku alebo istého postavenia.
  • Pristupujte k zákazníkovi individuálne - venujte mu úplnú pozornosť, pýtajte sa na jeho problémy, zdravotný stav a počúvajte ho, aby zákazník cítil, že je vypočutý, pochopený a dôležitý.
  • Prijmite svoju prácu ako službu a pomoc ľuďom - takýto postoj dá zmysel Vašej práci a naplní Vás spokojnosťou z vykonanej práce.
  • Majte radi svoju prácu - zákazník vycíti, či masér, ktorý ho masíruje, robí svoju prácu rád. Zákazník sa k Vám rád vráti, ak bude cítiť Vaše nadšenie a pozitívnu náladu.
  • Pozor na vyhorenie! - práca maséra je náročná, je dôležité starať sa o vlastnú psychohygienu. Zachovajte si nadhľad ak sa u zákazníka prejavia negatívne prejavy, napr. strach, bolesť, atď. Dbajte o to, aby ste si našli čas pre seba, chvíle oddychu či hobby, pri ktorom načerpáte silu a novú energiu.

Správne nastavené marketingové aktivity majú veľký vplyv na nájdenie nových a udržanie starých zákazníkov. Tu je niekoľko tipov ako na to:

  • Identifikujte svoju ideálnu klientelu - zamerajte sa na určitú cieľovú skupinu a prispôsobte tejto skupine svoj marketing aj stratégiu.
  • Vizitky a letáčiky - rozdajte ich na vhodné miesta, najlepšie v okolí Vášho salóna a tam, kde sa pohybuje Vaša cieľová skupina. Zviditeľnite sa aj v miestnych novinách.
  • Vytvorte si webové stránky - pre lepšie zviditeľnenie sa registrujte  v službe Miesta Google, Mapy Google a Google+, inzerujte na Facebooku a ak máte čas, pridávajte videá na Youtube.
  • Super výhodné ponuky -  napr. pre nových zákazníkov 2 masáže za cenu 1, alebo masáž za polovičnú cenu. Nezabudnite zákazníka opäť objednať.
  • Darčekové poukazy - ponúknite ich novým alebo verným zákazníkom. Všetci ich majú radi.
  • Oslovte starých klientov - sledujte klientov v databáze a informujte ich o novinkách či zľavách. Ľudia sú zaneprázdnení, budú radi, ak sa pripomeniete.
  • Rozšírte svoje služby - ak zákazníkom účinne pomôžete pri fyzickej bolesti, budú Vás vyhľadávať. Zlepšujte sa vzdelávaním, školeniami a kurzami.

Uchovajte si osobné údaje o zákazníkoch - využite ich na udržiavanie kontaktu so zákazníkmi, no v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov.

Chcete získať viac užitočných rád pre masérov? Priláste sa na KURLAND online školenie pre masérov a SPA. 

Comments: 0
No comments
Leave a Reply

Your email address cannot be published. Required fields are marked*